Kutná Hora

2017-10-17

M'agradaria invitar-vos a una ciutat que vaig visitar personalment l'any passat. Em va encantar i espero tornar-hi un dia. Kutná Hora és una ciutat tranquil·la, plena de cafeteries i de la gent disposada a fer-vos veure la bellesa d'aquest lloc. Crec que us agradaria tant com a mi.

Kutná Hora era coneguda per tot Europa en la seva època (al segle XIII) gràcies a la explotació de la plata. La ciutat tenia molt de privilegi, era un centre d'economia. Com que era molt rica hi van ser construïts molts de monuments. La prosperitat d'aquella ciutat va acabar amb les guerres del segle XV.

La majoria dels monuments van ser registrats a la llista del Patrimoni de la Humanitat de UNESCO el 1995 i des d'allà Kutná Hora ha reconquistat la seva popularitat i la visiten molts turistes. És veritat que vaig sentir diverses llengües durant la meva visita, però no us preocupeu. Sempre hi ha més aviat l'ambient d'una ciutat petita i agradable.

Ara m'agradaria explicar-vos algunes coses dels dos monuments fonamentals d'aquesta ciutat.

La catedral de santa Bàrbara és la primera 'cosa' que m'imagino. És d'estil gòtic tardà. Va ser consagrada a santa Bàrbara, que és la patrona de tots els qui tenen una feina perillosa (en aquest cas, els miners).

La segona és el castell, que es diu Vlašský dvůr, on s'encunyava la moneda. Des de segle XV va funcionar com una seu dels monarques. 

En darrer lloc voldria concloure dient que per la visita podrien bastar dos dies. Hi ha molts més monuments que aquest dos que he dimensionat, però de debò no és una ciutat gaire gran. Depèn de vosaltres, com voldríeu passar el temps. 

Tinc uns consells per si us cansa visitar monuments. Us recomanaria fer un pícnic als jardins del col·legi dels jesuïtes, des d'on hi ha una bona vista a la catedral. O bé si us ve de gust fer esport, és possible llogar bicicletes fer un viatgeal voltant.

Des de Praga hi arribeu amb cotxe en una hora. Kutná Hora és a mig camí de Brno. Què us sembla? Sense dubtes seria una bella parada....

Marie Prikrylova

Secció de català del Departament de Llengües i Literatures Romàniques de la Universitat Masaryk
Optimitzat per Webnode Cookies
Fes la teva web gratuïtament! This website was made with Webnode. Create your own for free today! Som-hi!